Veel gestelde vragen

• Wanneer begint en eindigt het programma precies?

Het programma start vrijdag 20 oktober om 13.00 uur  en op zaterdag om 9.00 en sluiten af rond 22.30 uur. Op zondag 21 oktober  sluiten we af met gezamenlijke vieringen  die om 10.00 uur beginnen.
Op zondagmiddag zullen er voor de deelnemers die lekker blijven tot aan de laatste boot (vertrek: 17.30 uur of 18.30 u.) er de hele middag nog interessante programmaonderdelen te volgen zijn.
Wat er gebeurt vanaf vrijdag kunt u vinden in het programma.
Uiteraard bent u vrij om later in te stromen of eerder te vertrekken. Op het programma kunt u precies zien welke onderdelen u dan zult missen. 


 • Aanmelden op Terschelling

Als u op het eiland aankomt ontvangt u na aanmelding in het kantoor op de jacht- of passantenhaven op vertoon van uw ticket uw bandje, info-folder, enz. voor onderweg.
De Jacht- of pasantenhaven ligt oostwaarts in het verlengde van de gewone haven: 
Werkhaven 1, 8881 GD West-Terschelling)
Open vanaf vrijdagmorgen: 9.00 uur - vrijdagmiddag 14.00 uur.
Daarna is het aanmeldpunt verplaatst naar ET-10.


• Afsluitende vieringen

 De afsluitende vieringen zijn in de Westerkerk op West Terschelling, in ET10 in Midsland-Noord en in de St. Jans Kerk in Hoorn 
Vieringen op zondagmorgen


• Waar kan ik verblijven op het eiland tijdens het festival en moet ik vooraf iets reserveren?

Zeker moet u reserveren. Er zijn vele mogelijkheden van overnachten mogelijk. Zoals bed & breakfast, hotels, caravans en vakantiehuisjes die heel geschikt zijn voor kleinere groepen. Het is voordeliger om met meer mensen een accommodatie te huren en gezelliger! Bovendien heeft u met meer mensen uit een kerkelijke gemeente ook meer mogelijkheden om aan activiteiten deel te nemen, waarvan u de ervaringen kunt delen in uw gemeente.


• Is het nodig om een auto mee te nemen naar het festival?

Nee hoor. De afstanden op het eiland zijn goed te doen op de fiets, zeker met een electrische fiets. Daarnaast is het openbaar vervoer, bussen en taxi’s voldoende aanwezig. Op het eiland kun je indien gewenst heel gemakkelijk een auto huren of gebruik maken van een taxi. Er is een electrische taxi beschibaar. 
Wanneer u afhankelijk bent van een eigen auto is het raadzaam om de boot tijdig te reserveren.

NB.:  fietsen vooraf reserveren voorkomt teleurstellingen.


• Is het festival geconcentreerd op één plaats op het eiland?

Nee, het hele eiland is locatie. De festivalactiviteiten vinden verspreid over het eiland plaats, met een centrale plaats voor Midsland en West-Terschelling.


• Ik ben slecht ter been, is het festival dan wel wat voor mij?

Als u niet goed ter been bent of misschien rolstoelafhankelijk dan is het goed om u het volgende te realiseren. Alle kerkgebouwen en locaties zijn rolstoelvriendelijk. In ET-10 zijn ook de toiletvoorzieningen daarop aangepast. U kunt dus bij het samenstellen van uw eigen programma daar rekening mee houden. Het is wel handig om bij uw eigen programmering te kijken of de locaties niet te ver uit elkaar liggen. Maar als u op het dorp Midsland of op West-Terschelling bent is er veel te beleven. De wegen zijn rolstoelvriendlijk.Bovendien zijn er helpende handen genoeg om u te assisteren. Voor het verplaatsen van het ene dorp naar het andere of naar uw logies zult u zelf moeten bedenken of dat mogelijk is. Tip: alle taxi's op Terschelling zijn ingesteld op rolstoelvervoer. De afstanden zijn klein dus de kosten daarvoor zijn laag. Mocht u het strand op willen: bij de strandtenten is een strandrolstoel, gratis, te reserveren.
Even informeren dus.


• Is er op alle locaties ringleiding?

Helaas niet overal, wel aanwezig op de kerk locaties.


• Wat gebeurt er met de buiten activiteiten wanneer het slecht weer is?

Het weer hebben we niet in de hand en we gaan er van uit dat een beetje inspiratie wat moet kunnen hebben, met een regenjas, dikke trui en goede schoenen kan er veel doorgaan.
Wanneer het weer echt te bar is, worden de veranderingen/alternatieven tijdig op de website vermeld.


• Ik kom alleen, zijn er ook ontmoetingsplekken op het festival waar ik bijv. een kopje koffie kan drinken en mensen ontmoeten los van het programma?

Waarschijnlijk treft u op de bootreis al mensen die ook deelnemer aan het festival zijn, uitwisseling van programmakeuzes is snel gedaan, met daarbij een afspraak elkaar te treffen. Festivalgangers zijn herkenbaar aan een fietsvlaggetje. Bovendien is er in Midsland een locatie de hele dag bereikbaar voor informatie, uitrusten, een bakje koffie....


• Wanneer vinden de programma’s plaats?

Van ‘s ochtend vroeg tot ‘s avonds laat zijn er activiteiten, maar niets is verplicht, u kunt uw eigen programma samenstellen en dus ook lekker gaan fietsen wanneer het hoofd vol is.


• Mag ik mijn hond meenemen naar het festival?

Natuurlijk kunt u uw hond meenemen naar het eiland. Wanneer u afhankelijk bent van de hond (geleidehond), kan de hond ook mee tijdens het programma, mits deze niet storend is voor het programma.


• Zijn alle programmaonderdelen binnen? 

Nee we maken volop gebruik van de inspirerende buiten-omgeving van het eiland. Van de meer dan 100 activiteiten zijn er zeker 20 buiten. Tussen de programmaonderdelen lekker fietsen of wandelen van de ene naar de andere locatie.
Programmawijzigingen: dat kan tot het laatste moment. Houd deze website goed in de gaten. Alle actuele informatie is hier te vinden.
Gewijzigd en vervallen


• Zitten maaltijden en overnachtingen bij de prijs inbegrepen?

Voor maaltijden en overnachtingen, maar ook de overtocht per boot, dient u zelf te zorgen. Op de pagina Praktische Informatie vindt u hierover meer informatie. Dieetwensen hoeft u daarom niet door te geven.


• Wanneer kan ik de kaartjes voor de programmaonderdelen kopen?   

Na het invullen van de gevraagde gegevens en de betaling ontvang je een bevestigingsmail en vervolgens een mail met een unieke link. Met deze link maak je een eigen keuze uit de diverse programma-onderdelen. Het  totale programma staat al op de website. Niet de laatsten zijn de eersten, maar de wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Let op: vol=vol. We hopen natuurlijk dat dit zo snel mogelijk het geval is.

Daarom : schrijf je nu in.

Heeft nu nog andere vragen stuur dan een mail naar:

info@inspiratiefestival-terschelling.nl

 

HELPDESK

U wordt gebeld !

Alleen in dringende gevallen bieden wij u de mogelijkheid tot telefonisch contact.

U kunt het formuller invullen en verzenden waarna wij  contact met u opnemen.

Als het gaat om de toegestuurde  link of over omboeken van uw keuze verwijzen u naar de rubriek "Alles over tickets en boekingen. Daar vindt u de informatie.

Dringend telefonisch contact

* verplicht veld

AANBOD

Deelnemers bieden zo af en toe huisvesting aan of een ticket als ze door omstandigheden plotsteling verhinderd zijn. Door middel van het in ingevulde formulier proberen wij vraag en aanbod bij elkaar te brengen.

Voor alle duidelijkheid wij bemiddelen niet. 

AANGEBODEN:

Wie zoekt nog een bed?!

 

Er zijn wegens annulering nog goedkope bedden vrij op een toplocatie: een groepsverblijf.
€30 per nacht en zelf een slaapzak meenemen. Wie het eerst belt………: T. 0562-443151
Zegt, mail het voort!

 

U  moet  zelf naar de aanbieder reageren

Reactie op het aanbod